Pán Prstenů - Bitva o Středozem [2013]

300 hráčů, 0 mužů, 0 žen, 0 obojetných

0 hodin , 1 dnů , 2013

Web: http://panprstenu.cz/

Další ročník tradičního larpu Pán Prstenů na motivy knih J.R.R. Tolkiena.

Po odchodu loňského organizačního teamu se kormidla letos chopil (až na jednu jedinou výjimku) nový organizátorské uskupení.

Příběhem pro letošní ročník bylo drancování Rohanských plání a ochrana jedné Rohirské vesnice a jejich obyvatel.

Více informací na http://panprstenu.cz

4.8

30 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
DavidDavid František Wagner 24.06.2013

Předem bych chtěl říct, že si vážím každé práce, kterou někdo poskytuje pro zábavu jiných. Pokud jsem kritický, tak k účelnosti vynaložení snahy organizátora a hráče. Plýtvání časem účastníků je bída, ale mnohem horší je plýtvání tvořivou energií.
Taky je třeba říct, že bych to nepsal, kdyby mě o to nepoprosil jeden z organizátorů.
No, a taky by bylo třeba říct, že jsem do toho nešel s častým "bez Mani a Skicy to bude naprd". Loni jsem oceňoval odvahu, ale provedení se mi v mnoha věcech nepozdávalo, takže jsem se těšil jak se s tím popere nový tým.

Co bych rád řekl jako plusy?
+ čisté záchody
+ mobilní hospoda – tak nějak si představuju ideál, jak má fungovat
+ nasazení hráčů. Vidět nejen moje kluky a holky, ale i všechny další armády a hlavně Orthank do toho jít a šlapat jak to šlo, to bylo super.
+ panovníci na obou stranách co jsem měl možnost potkat – super. Měl jsem i pocit, že armády ví maximum co mají, jsou zmotivované a hrají tu hru tak nějak hezky. Obzvláštní hrdinové jsou pro mě RedDwarf a Mersos za to, že vzali malé hloučky hráčů a dali jim zábavu. Super kluci!
+ měl jsem k ruce boží armádu. Super kluci, super lidi, výtečný Newman i Pallando.
+ málem jsem se usmál k smrti když jsem viděl vzorové zbraně a jejich ceny, vynikající tragikomická tečka.

Minusy
- místo. Říkám to podruhé – to místo je sice docela hezký, ale to jak s ním je pracováno vůbec neopodstatňuje ty přidružené těžkosti. Když si projedu střety které jsme hráli, tak louku, louku s kopřivama a cestu po které jezdí auta asi najdu i jinde. Jestli to tam chcete držet, přistupte k němu inovativně.
- ranní čekání. Vstávat brzo, abych mohl dlouho čekat v kostýmu a pak poslouchat úmorně dlouhou úvodní přednášku, to mi sil nepřidalo.
- komunikace mezi organizátory, Posly část jedna: ne úplně dobré pokyny. Když přišel pokyn "posuňte armády dvacet metrů do ďolíku, aby jste museli lézt do kopce a měli to dál k vodě" (nebo to mělo i jinej účel?), tak jsem byl chvíli zmatený co to má znamenat.
- komunikace mezi organizátory, část dva: organizátoři by se neměli na místě před sebou hádat a vydávat protichůdné pokyny. Těch příležitostí kdy se to stalo bylo více a nepůsobí to hezky.
- komunikace mezi organizátory a hráči, část tři: dvojznačnost výkladů a očerňování hráčů. Pokud  se během jedné chvíle dovím, že čekáme na Rhun protože jsou líný a pak je potkám a oni mi říkají, že jim organizátor zakázal vyrazit, tak to není dobře a někde se tam děje nehezká věc.
- nezáměrné prostoje: neuvěřitelná nálož úplně zbytečného marnění si. Po každém střetu se čekalo alespoň patnáct minut na NĚCO. Když se k tomu pak přičetly velké plánované pauzy, energie mizela velmi rychle. Za jednoznačně nejhorší tady považuji rozhodnutí "30 minut zevlení před závěrečkou". Všichni si počekali dost i před tím, odbojovat to a jít domů by bylo méně únavné a v důsledku méně nebezpečné...
- koncepce armád a jejich nasazování proti sobě. Když mám některé armády hrozně slabé, tak to schovám do počtu. Ale ne přece tak, že spojím jednu slabou a jednu normální a nechám je hrát většinu hry spolu! Proč tam nebyly kromě závěrečky žádné polní bitvy (a pak ta závěrečka byla zábavná hlavně díky svojí masovosti)? Proč jsme museli být 4x spojeni s Orthankem, 2x sami a 2x s Rhunem, který jednou nedošel? Proč jsme si po boku Morie a Dol Gulduru zabojovali až v závěrečce?
- obsah scénářů: kromě úvodního drancování vesničanů to bylo vždy jen "jděte a vytlučte se, tak nějak". Kdyby to byly rychlé střety, tak mohou být trochu stejné. Kdyby jich bylo fakt hodně, mohou se opakovat. Tohle ale bylo dost nezajímavé a třeba říct, že i loni se mi to líbilo více.
- příběh byl velmi malé minus. Ten náš absentoval, motivace byli na úrovni "někdo tam někam šel" a "chceš někoho zbít". Proč ne, když je tam dost akce. Té tam ale dost nebylo. Naštěstí jsme si s dávkou přísnosti a popkulturních referencí ve hře stačili.
- počet střetů a jejich propojení. Proč jsme museli po střetu o Boromira a hobity obejít většinu území abychom se vrátili zadem? Abychom nepotkali světlé armády? To se stejně stalo...Proč bylo střetů tak hrozně málo a byli tak krátké? Většina jich byla nastavena po dohodě s druhým panovníkem že se ještě zbijeme, ať se něco stane...když jedu na bitvu, chci bojovat. Je pravda, že tady nebylo chození dominantní. O dost ho předčilo čekání.
- komunikace s hráči před akci. Tohle bylo úplně tristní. Kromě toho, že se tam nepovedlo přes tejden na facebook vyvěsit že se celá jedna armáda stihla přesunout na druhou stranu a celkově tam byly dlouhé chvíle neaktivity, tak to se fakt neřeší tak, že o víkendu zaspamujete stránku tisícem statusů o ničem, s vtípky které hráče mohou i docela urážet. To, že celé stránky jsou psané trochu nepřátelským tónem někdo zmiňoval, mě se zdá v normě. Nekomentuju ani kauzu s veteránskými zbraněmi – myslím, že jí Maňa trošinku vyvolal, ale reakce týmu byla rozhodně neadekvátní. Tohle ne.
- hlášky na téma "děláme to poprvé". Ne, ne a ne. Za prvé, zkušenosti se dají získat i tím, že se někoho zeptáte. Za druhé a to je třeba zdůraznit, je to několikátá hra kterou děláte pod touhle značkou. To, že se obměnil tým je věc, která může přinést drobné nepohodlí, sem tam zádrhel nebo cokoliv, ale ne tohleto.

Celkově: loni jsem byl zklamán rozdílem mezi ambicí a realitou. Letos jsem neměl žádná velká očekávání, ale dělal jsem maximum pro to aby ta akce byla pro všechny kterým jsem mohl pomoct dobrá.
A přesto jsem byl velmi, velmi zklamán. ALE – někomu se ta hra líbila, párty byla dobrá, lidé skvělí. Věřím, že zkušenosti z této akce využijete pro svou další činnost.

0
MontyMartin Bezdíček 24.06.2013

Loni se jednalo o úžasnou bitvu, která zvládla přinést epické bitvy o pevnost, CP postavy vysoké kvality a bojové lokace, kde byla radost bojovat. Letos jsem doufal v něco podobného. Bohužel se nekonalo a o to víc vystupují třeba problémy s místem pořádání, které je špatně dostupné a já pořád nejsem přesvědčený, že je o tolik krásnější než jiná místa, kam by se dalo i lépe dostat autem. Ač se vlastně nesmí sbírat moc dřevo z lesa, tak nebylo dost dřeva od organizátorů. Vody bylo tak akorát, aspoň z mého pohledu teda.
Samotná bitva mi víc připomínala pochodové cvičení a byl jsem velmi šťastný, že jsem se rozhodl jet bez netývané kroužkovky, protože bych pravděpodobně v půlce dne padnul vyčerpáním a horkem a přitom vlastně skoro zbytečně, protože střety byly příjemně korektní bez problémů a víceméně jsem si během nich id odpočinul oproti přesunům mezi nimi. Můj osobní dojem je, že tak dlouhé přesuny byly kvůli velkému množství armád, které se ideálně neměly mimo střety potkávat, což se ne vždycky i tak povedlo. Nemluvím o bázi světlé, kde jsem velmi šťastný, že jsem ani jednou nebyl, protože byla někde nesmyslně daleko a nebylo potřeba tam ani jednou jít. Mám celkově pocit, že armád bylo až moc a spíš než že bych měl pocit, že to něco přináší do hry pozitivního, tak to způsobovalo hodně zmatků a organizačních řešení.
Jako člověk navlečený v pořádném prošívání a v přilbě a s mandlí musím říct, že pauzy většinou měly pro mě dobrou délku, ale já v tom horku do sebe nalil pět litrů vody, abych se udržel v chodu. Jenom teda konec, kdy se zahodil quest a čekalo se hrozně moc dlouho než začne závěrečka, která pro mě byla nejlepší bitvou celého dne, protože dobrý terén a bojové štěstí se přelévalo různorodě a nebyla to taková vyvražďovačka nepřátel jako jinak celý den s Gondorem, který byl nejpočetnější a měl největší plochu štítů a nebál se štítů využít, takže jenom s Morií jsme si do té doby užili vyrovnaný boj, ale v tak špatném terénu, že to bylo o zranění. Zase se tam ukázalo, že jsme tam na obou stranách rozumní lidé pod maskami všeho, takže tam k žádnému zranění naštěstí nedošlo.
Celkově jsem z akce spíš zklamaný, protože jsem čekal víc. Mám zbytečně ušlapané nohy. Ale bylo to fajn celkově, i když se dá najít hodně chyb, tak akce celkově prostě proběhla a nějak se zvládlo opravovat problémy za chodu akce, což je pozitivní. Ale i tak nemůžu víc než 6/10

0
HokarulPavel Kopečný 24.06.2013

Bitvu jsem si docela užil, ale přesto ve srovnání s minulým ročníkem lehce bledne. Brzký budíček, navlečení se do kostýmu a předlouhé čekání na bitvu nepotěšilo (zejména, když se oteplilo).  Logistika byla trošku divná-voda jaksi na základně neměla nálevky, takže po boji se stála fronta na vodu i čtvrt hodiny, nehledě na to, že často docházela. Čekání mezi střety, často naprosto zbytečné (pauza je potřeba, ale všeho s mírou), a podivné záseky, kdy náš posel Valar jednou dokonce i "vybuchl", poté zase posílal pryč tuším Boromira a nějakou družinu, co neměla na místě co dělat. Organizace mi přišla taková trošku chaotičtější proti minulému ročníku. Docela mi chyběly vyvažovací pavézy a píky pro světlou a temnou. Minule skvěle fungovaly, když některá strana měla o dost horší/nevhodnější výzbroj, než druhá. Třeba Orthanku by to tenhle ročník vážně bodlo. Další výtka směřuje k vesnici, která byla postavená nejspíš pouze na večerní asasíny a jako kulisa pro závěrečnou bitvu. Chápu, že z finančních důvodů nešlo postavit pevnost, ale spousta lidí, včetně mě se na tu pevnost dost těšila. Místo vesnice by možní šlo postavit třeba jen jednu hradbu, která by se na dobývání využila určitě lépe. Jinak ale byla bitva docela povedená, ale nemohu si pomoct, po natěšení z minula mi to přišlo trošku slabší.

0
ZevlaZevla Zevla 23.06.2013

Osobně jsem si akci docela užila (i proto, že se tam sešli hlavně príma a rozumní lidi), ale vidím tam několik výrazných nedostatků. Zdůraznila bych čekání a ne moc podařenou logistiku - mezi budíčkem a začátkem bitvy byla asi tři hodiny mezera, ještě "vylepšená" dlouhým a podle mého zbytečným proslovem. Dost se čekalo i mezi střety a bylo tam pár divných záseků. Na samotné sřety naše armádka skoro vždycky bojovala společně s tím samým spojencem, což je škoda. Fajn bylo zázemí akce a hlavně během bojů nechyběla voda, což bylo ve vedru důležité.

Události

Larpy autorů