Versus Bůh

12 hráčů, 0 mužů, 0 žen, 12 obojetných

4 hodin , 0 dnů , 2008

Web: http://v-roli.cz/larp/vs-buh/

Americký senátor Ernie Chambers podal v roce 2007 právní žalobu na Boha za to, že úmyslně trápí lidstvo. Larp téma Božího vlivu na lidský život dále rozvádí. Formou fiktivního soudního sporu hledá odpověď na otázku, zda lidé raději přijmou odpovědnost za své činy, nebo svalí veškerou vinu na Boha, pokud budou mít takovou možnost.

Versus Bůh je čistě argumentační larp, ve kterém nejsou pevně vytvořené role (jak bylo zvykem v roce 2008 u komorních larpů). Každý hráč na počátku skládá svou postavu z několika životních událostí/rozhodnutí, které se jí přihodily v minulosti a které pak ohraničují argumentační/emoční pole pro hraní. Samotný larp se odehrává téměř výhradně kolem kulatého stolu a rozsáhlé právní (samozřejmě vhodně zjednodušené) materiály obsahují několik bodů obžaloby, nad kterými hráči hlasují. Výstupem, na který čekají zástupy lidstva, je odsouzení či omilostnění Boha.

Hru jsme stvořili v roce 2008 a poprvé ji uváděli na Larpvíkendu 4 v Brně. Od té doby jsme ji změnili jen minimálně. A zkušenost ukázala, že se výrazně liší běhy s veskrze ateistickou veřejností a běhy s křesťanskou mládeží/skauty (jdu do toho mnohem více do hloubky a přitom zachovávájí principy larpu).

5.5

33 celkem

Vaše hodnocení je: 0


10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

0
TariRenata Doubravová 03.02.2014

Tenhle larp jsem si chtěla zahrát o moc dřív, než jsem k tomu získala příležitost. Většinou člověk ovlivňuje svými zkušenostmi svou roli v larpu, tento larp pro mě patří do kolonky, kterak mi larp ovlivil "můj život". Nestala jsem se křesťanskou, ale stala jsem se chápavější vůči křesťnaskému bohu. Byla-li bych věřící, řekla bych: on nás sice stvořil, ale my má právo se rozhodnout, jak naložíme se svým životem. 

0
DrirrFilip Appl 20.08.2013

A já si to celkem užil. Mám totiž moc rád hry, které jsou něčím jiné, originální a používají neotřelé mechaniky. A to Versus Bůh dělá. Sestavování postav bylo celkem zajímavé a vznikaly dobré kombinace. Navíc mě prostě hodně baví argumentační hry a přišlo mi, že se náš běh zpočátku dost pěkně rozjel. Na druhou stranu nešvar argumentačních her - tedy stejný názor od začátku do konce, který prostě nejde nijak nabourat, protože postava nemá vývoj - se projevil i tady a diskuse se vlastně točila na místě a neměla potřebný tah na branku. Přesto za téma a zábavnost 5,9/10

0
ČikiPetr Kuběnský 19.08.2013

Bohužel naprosto nefunkční po dramatické stránce. Což je škoda, protože volnou předlohu, 12 rozhněvaných mužů mám opravdu rád. Modulární systém tvorby postavy je principielně velmi dobrým nápadem, který ale v praxi příliš nefunguje, alespoň pokud neumíte hrát schizofrenika. Hra samotná by se mohla v zásadě ubírat dvěma cestami. První z nich je emocionální (dalo by se říct imerzní) linka, kterou sleduje výše zmíněný film, hra však nikoliv. A druhou cestou je hra diskuzní, na kterou je podle instrukcí v materiálech cíleno. Nebezpečím diskuzních her je ale fakt, že takový larp musí někam ústit a směřovat, diskuze musí být stimulující a neustále odkrývající nové úhly pohledu na věc. Jenže ve Versus Bůh jsou prakticky všechny karty rozdány už na začátku a dál nemůže následovat nic než neustálé dohadování a překřikování, aniž by u většiny postav hrozilo, že by nějaká z nich mohla změnit v průběhu hry přesvědčení. CoMíci jsou holt průkopníci a jak už naznačil Pirosh, zahrnuje to jak nadčasově skvělé hry (Kořist, Rodinná oslava), tak i slepé uličky, jako je Versus Bůh či Na hranici osudu.

0
PiroshMartin Buchtík 16.08.2013

Zpětně Versus Bůh hodnotím víc jako prototyp experimentování v larpu než larp jako takový. A v tomto pohledu to byl experiment zajímavý, který mně osobně ukázal, jakým směrem se nemá cenu vydávat. Ale i o tom mají experimenty být.

Můj původní komentář z jara 2010: Diskusní komorní LARP, kde si postavy hráč skládá jako skládačku, podle toho, co se mu chce hrát (takže vybírá ze sad: charakter, povolání, úchylka, minulost…) . Musím říct, že pro mě je to jasná Cimrmanovská – tudy ne přátelé. Potenciál komorního larpu v množství zápletek a gradaci atmosféry byl tímhle úplně mrtvý. Ale na druhou stranu to bylo takové milé povídání o tom, za co může Bůh.

0
FrantišekFrantišek Vaške 15.08.2013

VsB je bezvadná konverzačka a argumentační záležitost, která není prosta překvapení. Jak bude hra vypadat, to velmi záleží na sestavě hráčů a zejména na obsazení jedné klíčové role. Skvělá zábava pro každého, kdo se živí hlavou a ústy a nikoli rukama.

0
LischaiPavel Gotthard 15.08.2013

Pro záznam připomenu, že VsB byl ve své době v podstatě experimentální larp, který zkoumal jiné směry tehdy ještě mladého komorního larpu. Způsob modulární tvorby postavy byl tehdy originální a nový, stejně jako koncept (dnes už ustáleného) soudního larpu ve stylu 12 angry men. (nehodnotím)

0
SáraVanda Staňková 15.08.2013

Technika skládání postav byla super, hra potom už slabší. Byli jsme extrémně uřvaná skupinka, možná v jiném složení by to bylo lepší.